INTRODUCTIE

>> dinsdag 19 februari 2008

In deze blog hoop ik met enige regelmaat recensies te posten van nieuwe aanwinsten in mijn alternatieve pop/rock collectie.
Normaal gesproken zou ik geen albums aanschaffen waar ik het potentieel niet van inzie, dus kritische noten moeten beschouwd worden tegen een achtergrond van een strenge selectie van toch al goede platen. De meeste releases zullen van bands zijn die bar weinig aandacht krijgen in Nederland, zelfs al zal het ook enkele Nederlandse muzikanten betreffen. Naar mijn mening zou dat vaak anders mogen.
Aan deze blog wordt gerefereerd in mijn persoonlijke Hyve (http://bnvis.hyves.nl/), nu Hyves het op zich genomen heeft om Myspace te beconcurreren als platform voor het ontdekken van nieuw geluid. We zullen zien in welke mate dit daaraan kan bijdragen.
Daarnaast wil ik nog vermelden dat mijn recensies met regelmaat ook op
www.platomania.nl (een goede Nederlandstalige recensie site) verschijnen en een enkele keer later ook in het gelijknamige gratis blad kunnen verschijnen dat bij de aangesloten winkels is op te halen. Deze blog in combinagie met Hyves weet echter een nog breder publiek aan te spreken en bekendheid kan zo een vlucht nemen, vandaar deze toevoeging.
Tot slot nog dit: de recensies zijn natuurlijk gebaseerd op persoonlijke voorkeur en meningen. Over smaak valt te twisten, dus het heeft geen zin discussies over opinie gerelateerde ‘fouten’ te beginnen. Anderszins zijn feedback en tips natuurlijk van harte welkom en als je iets hoort wat je aanspreekt, deel het dan met anderen!
Hierbij laat ik het voorlopig wat betreft de introductie. Ik hoop dat jullie het weten te waarderen en ik vele kleine muzikale geheimpjes kan onthullen.

0 reacties:

Doelstelling van deze blog

Meer aandacht voor het (nog) onbekende. In tenui labor of toch niet?

Mededelingen

Donderdag 1 juli: deze week weer een frisse herstart verwacht.
Kort reces tot 13-05-10.
Na een kort reces vandaag (24-02-10) weer aan de post. Inmiddels is deze blog twee jaar geworden!
Gedurende december zullen er minder recensies worden geschreven
21-31 augustus: tijdelijk even geen recensies ivm een kort reces
Zondag 14 juni: Creative Commons licentie BY NC ND van toepassing op alle inhoud
Woensdag 3 juni: zoekfunctie en auteursrechtenonderdeel toegevoegd
Dinsdag 19 mei: template aangepast, hopelijk verbeterd
Vrijdag 15 mei: nieuw template; ontwikkeld door Ourblogtemplates.com, 2008

Auteursrechten

© Copyright Benjamin N. Vis

Uitgezonderd waar anders vermeld, is op alle inhoud van deze blog een Creative Commons Attribution 3.0 License van toepassing. Deze is hieronder gespecificeerd als CC BY NC ND. Voor meer informatie klik op de links aldaar.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP  

Creative Commons License
werk van Benjamin N. Vis, Nieuwe Geluiden is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 3.0 Nederland licentie.